پرویز سر مربی شایسته ستودن

شاید برای داشتن شخصیتی کاریزماتیک فاکتور های کافی را نداشته باشد ولی پرویز مظلومی تبدیل به چهره محبوب این روزهای استقلالی ها شده ، نه بواسطه 4 برد پیاپی دربی در گذشته ، بلکه این بار به خاطر تدارک استقلالی که به چند لحاظ شایسته ستایش است. کمتر کسی است که استقلالی باشد و برادران مظلومی ، یعنی پرویز و مرحوم غلامحسین خان را نشناسد ،که الحق در عشق به استقلال کم نظیرند . در دست گرفتن استقلال در ابتدای فصل ریسک بزرگی محسوب می شد. خیلی ها که دوست داشتند سکان استقلال را در دست گیرند و حتی در بین گزینه ها هم بودند ولی به هر دلیلی پشیمان شدند و یا منصرفشان کردند تا نیمکت گرانبها استقلال را به گرانی اعتبار بدست آمده خود ترجیح ندهند. اما فقط یک نفر بود که با جان و دل بلافاصله بعد از پیشنهاد باشگاه ، بدون هیچ پیش شرطی ، استقلال را با آغوش باز پذیرفت و تمام خطرها را به جان خرید . خطرهایی که می توانست برای او بسیار گران تمام شود . البته ناگفته نماند علیرغم صدرنشینی ، این خطر ها هنوز هم وجود دارد که این در نوع خود بسیار عجیب است !!! 

کار را محتاطانه و بی هیاهو شروع کرد و با زیرکی به هواداران تیم القا کرد که هدف فقط ساختن استقلالی جوان ، قدرتمند و منسجم برای سال بعد است . البته این سوال هم وجود دارد که واقعا در دل او چه می گذرد؟ شاید قهرمانی ! واژه ای که استقلالی ها با آن خو گرفته بودند و کمتر عادت به این داشتند که مدعی قهرمانی نباشند و همیشه سودای بردن یک جام را داشتند . 

ضعف در بعضی پست ها - که در مطلب قبلی به آن اشاره شد - منجر به این شد که آنطور که باید و شاید در خور نام استقلال فوتبال تهاجمی و چشم نوازی بازی نکنند. اما با ایجاد ساختار دفاعی مستحکم ، مظلومی تیمی ساخت که 15 هفته بدون شکست بماند به گونه ای که در خارج از خانه اصلا نباخت و تنها شکستش هم در برابر ذوب آهن بود که شاید اگر کمی بی دقتی مهاجمان در آن بازی کمتر بود الان استقلال تیم بدون شکست نیم فصل بود ! به هرحال باید بپذیریم خوب دفاع کردن جزئی از فوتبال است و یک هنر است نه یک ضعف . 

بدنسازی فوق العاده بازیکنان در فرصت کم ابتدای فصل و استفاده بهینه از تعطیلی های لیگ یک تیم دونده و جنگجو ساخته است تا جایی که در واقع خلا یک بازیساز هم از این طریق جبران شد . شاهکار این بدنسازی در بازی صبا خیلی به چشم آمد .بازیکنان هر چه از بازی که گذشت سرحال و سرحال تر شد . خبر خوب برای استقلالی ها می تواند این باشد که این مربی همان مربی بدنساز فصل پیش ذوب آهن است ، تیمی که هر چه از لیگ گذشت گردن کلفت تر شد و در نهایت قهرمان جام حذفی شد ! 

استفاده درست و به جا از جوانان از نکات بارز این نیم فصل مظلومی بود جوانانی که ممکن بود در عطش شهرت و پیشرفت نابود شوند ، خیلی با حوصله و در فرصت های مناسب بکار گرفته شدند . این حقیقت را باید پذیرفت جوانگرایی در استقلال ( تیم های بزرگ و پرهوادار) کاملا متفاوت با سایر تیم هاست. در استقلال امسال، نه تنها به فوتبال و روحیه این جوانان لطمه ای وارد نشد بلکه آنقدر اعتماد به نفس پیدا کردند که مثلا در بازی با سپاهان در اصفهان زننده دو گل از 3 گل استقلال ، بهنام برزای و فرشید اسماعیلی بودند ! 

امید ابراهیمی و روزبه چشمی بازیکنانی در این فصل با کلاسی فراتر از آسیا ظاهر شدند. به همه باید نمره خوب داد اما به این دو بازیکن باید نمره ویژه ای داد ! شاگرد اول های کلاس مظلومی آنقدر خوب بودند که حتی هواداران تیم رقیب هم آنها را تحسین می کنند . همیشه تیم های بزرگ کاپیتان های بزرگ می خواهند و هر وقت بین این دو در تعادل نباشند مشکل پیش می آید. سید مهدی رحمتی و دیگر هیچ ! درباره رحمتی بهتر است کلامی جاری نشود ، زبان قاصر از تکامل و پختگی این بازیکن است و باید فقط نشست و با خیال راحت به حمله حریفان به دروازه استقلال نگاه کرد و همراه با لبخند های او خندید .البته داشتن همچنین دروازبانی لیاقت هم می خواهد !!! 

قطعا استقلال با داشتن کادر فنی قوی و در راس آن پرویز مظلومی و همچنین ترمیم بعضی خطوط ، با توجه به قدرت در ساختار دفاعی بی نقص خود ، توانایی بالقوه کسب هر دو جام را دارد . بهرحال استقلال است و نامش با افتخار عجین شده و اصلا بعید نیست این کار دور از دسترس باشد مگر اینکه اتفاقات غیر فوتبالی بیفتد ! 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 17 دی 1394برچسب:اخبار استقلال, | 22:20 | نویسنده : امیرحسین |